Key
El Dion Jungle
Kön: Sto
Ålder: 5
Färg: Leverfux
Ras: Rocky Mountain Horse
Ny Medlem
Spelas av:
Palicess
|
Inlägg av Key Dec 10, 2014 13:57:38 GMT
Hejsan! nu tjatar jag igen xD i alla fall.. det finns ingen pälsfärg som är Leverfux eller Mörkfux.. :c det skulle uppskattas om det fixades tack på förhand!
|
|
|
Inlägg av Admin Dec 10, 2014 15:35:07 GMT
Nemas problemas Alltid bra med förbättring av sidan. Ska in och lägga till dem nu!
|
|
|
Inlägg av Ophaniel Dec 10, 2014 15:50:38 GMT
Det finns 3 varianter av fux. Normal, ljus och mörk. Varav mörk fux även kallas leverfux, svettfux och sotfux lite beroende på ras och område man talar i. Ljus fux känner jag bara till vid namnet linfux. Sen finns det åsikter om att det finns vissa utseende skillnader mellan de mörka fux orden men det är rätt områdesstyrt vad man säger i tycke och i egna kretsar. Personligen tycker jag det är kul om i alla fall en mörk fux typ står med lika väl som en ljus då de trots allt är skillnad mellan dem. Normal fux: hastfarger.se/fux/xzibit.jpgVäldigt ljus fux: hastfarger.se/fux/haflinger1.jpgEn haflinger har alltid fux som grundfärg, men bleks av flax-genen, och i detta fall även pangare. Riktigt mörk fux: hastfarger.se/fux/rooster.jpgEn mörkfux Irish Cob med genotypen e/e A/a. Lägg märke till det ljusa hovskägget, som tydligt visar att hästen är fux och inte svart.
|
|
Key
El Dion Jungle
Kön: Sto
Ålder: 5
Färg: Leverfux
Ras: Rocky Mountain Horse
Ny Medlem
Spelas av:
Palicess
|
Inlägg av Key Dec 10, 2014 16:01:33 GMT
Admin: Tack Ophaniel: Åh, jaha.. tack Men är Key då en Lever eller Mörkfux? x)
|
|